MasterCard와 Transforex는 학생들을 위해 팀을 구성합니다.
MasterCard 로고는 2010 년 2 월 3 일 파일 사진에서 New York의 레스토랑 밖에있는 문에 표시됩니다. [사진 / 기관]
협력은 교육을 위해 해외로 향하는 사람들에게 여행자 수표를 제공합니다.
MasterCard Inc는 Transforex (Hong Kong) Investment Consulting Co Ltd와 국제 학생 신분 카드 협회 (International Student Identity Card Association)와 협력하여 해외로 향한 중국 학생들을위한 여행자 수표를 제공하고있다.
작년 말 현재 410,000 명 이상의 중국인이 해외에서 공부하고 있으며, 교육부에 따르면 향후 수년 내에 중국인의 수는 100 만명을 초과 할 것으로 예상됩니다.
마스터 카드에 대한 중국 총괄 매니저 데니스 장 (Dennis Chang)은 ISIC 마스터 카드가 이러한 학생들의 해외 지불 요구를 충족시키고 비즈니스 기회를 제공 할 것이라고 밝혔다.
"중국은 수년 동안 유학생 중 가장 큰 원천국이었으며 안전하고 편리한 국경 간 지급에 대한 수요가 증가하고있다"고 그는 말했다.
카드의 공식 웹 사이트에 따르면, 카드는 학생으로 홀더를 확인할 수있을뿐만 아니라 결제 도구가 될 수 있습니다.
HNA Tourism Holding (Group) Co의 자회사 인 Transforex의 사장 인 왕 준펑 (Jang Junfeng)은 142 개 국가와 지역의 마스터 카드 네트워크가이 카드를 승인했다고 전했다.
"2015 년에 10 만 장의 카드를 발행 할 수 있으며, 5 년 후 중국 출신 학생들의 90 % 이상이이 카드를 사용하게 될 것입니다.
마스터 카드는 지난해 아시아 태평양, 중동, 아프리카 지역에서 선불 사업이 40 % 성장했으며 중국 시장이 가장 큰 성장 기회를 제공했다고 밝혔다.
골드만 삭스 그룹 (Goldman Sachs Group Inc)의 애널리스트 마닝 (Ma Ning)은 "중국이 은행 카드 결제 시장을 개방 할 때 결제 시장은 중국에서 치열한 경쟁을 벌이고있다"
소비자와 카드 소지자에게 치열한 경쟁은 더 많은 혜택과 특권, 더 나은 서비스를 의미 할 수 있다고 Ma는 전했다.
마스터 카드의 아시아, 중동 및 아프리카 선불 결제 서비스 담당 책임자 인 제이슨 템스 먼 (Jason Tymms)은 중국의 은행 카드 개설 시장 개방은 선불 사업의 성장을 뒷받침 할 것이며 그의 사업부는 기회를 잡을 것이라고 말했다.
Zhic Li, ISIC China 운영 총괄 매니저는 학생들의 학비가 교육, 관광 및 소매업을 포함한 많은 산업을 포함 할 수 있다고 말했다.
중국에 오는 유학생이 많아지면서 금융 기관과 상인들에 대한 지불 시장에 새로운 기회가 생겼다고 Zhang은 덧붙였다.
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자주 묻는 질문.
마스터 카드를 신청하십시오.
Q : 마스터 카드는 어떻게 신청합니까?
A : Mastercard는 카드를 직접 발행하지 않으므로 선택한 금융 기관에 카드 신청을 요청하십시오.
Q : 여기에 답변하지 않은 질문이 있습니까?
답변 : 귀하의 질문이 열거되지 않은 경우 귀하의 계정에 관한 정보 만 보유하고 있으므로 귀하의 계정을 발행 한 금융 기관에 문의하는 것이 좋습니다. 일반적으로 카드 뒷면에 금융 기관 고객 서비스 번호가 있습니다. 무료 전화 번호 인 0800964767로 언제든지 Mastercard Assistance Center에 연락 할 수 있습니다. 질문에 대해서만 마스터 카드로 대답 할 수 있다고 생각되면, 여기를 클릭하여 질문을 제출하십시오.
ATM Locator.
Q : 비밀번호 나 PIN을 모르겠습니다. 이 정보를 어떻게 얻을 수 있습니까?
A : PIN 또는 계좌 정보는 카드를 발급 한 금융 기관에 문의하십시오. 연락처 정보는 마스터 카드 뒷면과 청구서에 나와 있습니다. 또는 발급자의 웹 사이트를 방문하여 온라인으로 계정을 관리 할 수 있습니다.
Q : ATM에서 돈을 인출하거나 현금 서비스를 이용할 때 수수료는 얼마입니까?
A : Mastercard는 ATM 수수료를 결정하지 않습니다. ATM 소유자가 청구 한 수수료는 거래가 시작될 때 공개됩니다. 이 때 수수료를 지불하지 않으려는 경우 거래를 중단 할 수있는 옵션이 주어집니다. 카드 발급 금융 기관에 문의하여 ATM 요금 정책을 확인하십시오. 발급자의 연락처 정보는 Mastercard 뒷면과 청구서에 나와 있습니다. 또는 발급자의 웹 사이트를 방문 할 수도 있습니다.
Q : ATM 위치 목록은 어떻게 얻을 수 있습니까?
A : Mastercard ATM 네트워크는 전화를 걸어 놓은 곳이면 어디서든 현금을 이용할 수 있습니다. 연락처 번호를 알아보십시오.
Q : ATM에서 선불 카드, 기프트 카드 또는 신용 카드를 사용할 수 있습니까?
A : 네. 모든 ATM에서 대부분의 Mastercard 선불 및 기프트 카드 잔액에 대해 현금을 인출 할 수 있습니다. 그러나 모든 선불 및 기프트 카드 발행사가 ATM 또는 외국 거래를 허용하는 것은 아닙니다. 이러한 유형의 거래가 허용되는지 카드 발급 사에 확인하십시오. 대부분의 Mastercard² 신용 카드로도 ATM에서 현금 서비스를받을 수 있습니다. 현금을 인출하려면 PIN (개인 식별 번호)이 필요합니다. 발급자의 연락처 정보는 Mastercard 뒷면과 청구서에 나와 있습니다. 또는 발급자의 웹 사이트를 방문 할 수도 있습니다.
Q : ATM 카드의 PIN을 잊어 버렸습니다. 어떻게 검색하거나 새로운 것을 구할 수 있습니까?
A : PIN을 검색하거나 재설정하려면 카드 발급 금융 기관에 문의해야합니다. 자신의 연락처 정보는 Mastercard 뒷면과 청구서에 나와 있습니다.
Q : 분실 또는 도난당한 ATM 카드를 어떻게 대체 할 수 있습니까?
A : 어디에 있더라도 분실하거나 도난당한 ATM 카드를 교체하도록 도와 드리겠습니다. 세계 어디서나 카드와 관련된 요구 사항이있는 Mastercard 지원 센터에 전화하십시오.
Q : 여기에 답변하지 않은 질문이 있습니까?
답변 : 귀하의 질문이 열거되지 않은 경우 귀하의 계정에 관한 정보 만 보유하고 있으므로 귀하의 계정을 발행 한 금융 기관에 문의하는 것이 좋습니다. 일반적으로 카드 뒤쪽에 금융 기관 고객 서비스 번호가 있습니다.
Q :이 사이트에서 Mastercard를 직접 수락하는 결제 자에게 비용을 지불 할 수 있습니까?
A : 아니요. 청구서를 지불하려면 지불 자 웹 사이트에서 지불 방법에 대한 지침을 확인하십시오.
Q : 마스터 카드를 사용하여 청구서 지불에 수수료를 지불해야합니까?
A : Mastercard는 청구서 지불에 대한 비용을 청구하지 않습니다. 대부분의 서비스 제공 업체는 수수료를 청구하지 않지만 요금을 청구하는지 또는 마스터 카드를 사용하여 지불하는 것과 관련된 제한 사항이 있는지 물어보십시오.
Q : 마스터 카드로 청구서를 지불하려면 어떻게해야합니까?
A : 전자 결제를하려면 청구서에 문의하십시오. 많은 사람들이 웹 사이트 또는 전화를 통해이 지불 옵션을 제공합니다.
Q : 자동 청구서 결제는 얼마나 자주 할 수 있으며 청구서는 언제 지급됩니까?
A : 자동 청구서 지불은 선택한 청구서 작성자 또는 서비스 제공 업체와의 협약이므로 지불 금액과 일정을 조정하려면 직접 각자에게 문의해야합니다. 각 청구서에는 자동 청구서 결제를위한 자체 절차가 있습니다.
Q : 마스터 카드로 지불 할 수있는 자동 결제 금액에 제한이 있습니까?
A : 아니요. 그러나 신용 카드 한도를 초과하게되면 Mastercard 계정에 전체 청구 금액이 제한 될 수 있습니다.
Q : 누가 내 카드를 발급 했습니까?
A : 카드 발급자의 연락처 정보는 Mastercard 뒷면과 청구서에 나와 있습니다.
Q : 어떤 카드로 청구서를 지불 할 수 있습니까?
A : Mastercard² 로고가있는 신용 카드 또는 직불 카드를 사용할 수 있습니다. 각 결제 자에게 결제 방법으로 카드를 수령하는지 확인하는 것이 좋습니다.
Q : 자동 청구서는 무엇입니까?
A : 자동 청구서 지불은 선택한 서비스 사업자가 정기적으로 Mastercard 계정에 자동 청구 할 수있게하여 연체료 및 요금을 피할 수 있도록 도와줍니다.
Q : 수동 결제는 무엇입니까?
A : 수동으로 청구서를 지불하면 지불 할 금액과 지불 할 날짜를 자유롭게 선택할 수 있습니다. 청구서가 만기 될 때마다 지불 프로세스가 시작됩니다.
Q : 자동 청구서 결제를 중단하려면 어떻게해야합니까?
답변 : 자동 청구서 지불을 설정 한 청구자에게 연락하고 지불 절차를 취소하거나 변경하는 절차를 따르십시오. 카드 발급 사를 통해 자동 청구서 지불을 취소 할 수 있습니다.
Q : 마스터 카드 명세서에서 빌더 / 서비스 제공 업체에 지불 한 금액에 동의하지 않으면 어떻게됩니까?
A : 마스터 카드로 지불하기 전에 청구서가 제공 한 종이 또는 전자 청구서를 검토하는 것이 좋습니다. 그러나 카드로 청구 된 결제에 대해 오류나 질문이있는 경우 결제 불일치를 해결하려면 즉시 청구서에 문의하십시오.
Mastercard 카드 소지자는 계정에 청구 된 무단 구매에 대해 귀하가 책임지지 않습니다. 우리의 Zero Liability * 보상에 대해 자세히 알아보십시오. 예외가 적용됩니다. • 카드 발급자는 분쟁중인 거래를 해결할 수 있도록 도와 줄 수 있습니다.
Q : 마스터 카드를 사용하는 청구서 지불의 이점은 무엇입니까?
A : 언제 어디서나 지불 할 수 있습니다. 청구 금액은 월별 명세서에 표시되므로 정리를 유지하고 비용을 추적하는 쉽고 효율적인 방법입니다. 마스터 카드 사용은 수표 발행보다 훨씬 빠르고 편리합니다. 또한, 자동 청구서 지불을 사용하는 경우, 미 지불 또는 연체료에 대해 걱정할 필요가 없습니다. 사용하는 카드에 따라 보상을받을 수도 있습니다.
카드 혜택.
Q : 카드 혜택에 대해 더 자세히 알 수 있습니까?
A : Mastercard는 갖고 계신 특정 카드에 따라 다른 많은 기능과 혜택을 제공합니다. 더 자세한 정보는 카드 발급 기관에 문의하십시오.
Q : 카드 혜택에 대한 클레임을 제기하려면 어떻게합니까?
A : 영국의 Mastercard Assistance Center (전화 번호 : 0800964767)로 전화 하시거나 & quot; 수집 & quot; 대부분의 국가에서 1-636-722-7111로 전화하여.
Q : 여기에 답변하지 않은 질문이 있습니까?
답변 : 귀하의 질문이 열거되지 않은 경우 귀하의 계정에 관한 정보 만 보유하고 있으므로 귀하의 계정을 발행 한 금융 기관에 문의하는 것이 좋습니다. 일반적으로 카드 뒷면에 금융 기관 고객 서비스 번호가 있습니다. 무료 전화 (0800964767В) 또는 1-636-722-7111로 언제든지 마스터 카드 (Mastercard) 지원 센터에 연락하십시오. 귀하의 질문에 마스터 카드 만 대답 할 수 있다고 생각되면, 여기를 클릭하여 질문을 제출하십시오.
카드 위반.
Q : 내 카드 계좌가 손상된 소매점의 이름을 어떻게 알 수 있습니까?
A : MastercardÂ는 신용 카드 관련 문제와 직접적으로 영향을 준 카드 계정 위반에 대한 문의와 관련하여 재정을 보호하기 위해 취하는 염려와 근면을 높이 평가합니다. 우리는 각 카드 위반 발생을 매우 심각하게 생각하고 조사 기관과 긴밀히 협력합니다. 또한 Mastercard는 프로세서에 대한 처벌을 강화하여 각 회사가 엄격한주의와 부지런하에 카드 소유자 데이터를 보호 할 수 있도록합니다.
Q : 현금은 무엇입니까?
A : ЇЇЇ Cash Back은 소비자가 구매할 때 직불 카드에서 현금을 얻을 수있는 셀렉트 소매 업체가 제공하는 서비스입니다.
Q : 현금을 회수하기 위해 직불 카드를 사용해야합니까?
A : 퀴즈 예, 귀하의 직불 카드에 연결된 귀하의 계좌에서 자금이 인출되므로이 서비스는 직불 카드를 사용할 때만 가능합니다.
Q : ЇЇ cash 현금을 되 찾는 것의 이점은 무엇입니까?
A : ЇЇЇ ЇЇ ЇЇ ЇЇ ЇЇ ЇЇ ЇЇ ЇЇ ЇЇ ЇЇ ЇЇ ЇЇ ЇЇ ЇЇ ЇЇ ЇЇ ЇЇ ЇЇ ЇЇ ЇЇ ЇЇ ЇЇ. Ї.Ї. Ї.Ї. Ї.Ї. Ї.Ї. Ї........ 그리고 대부분의 경우이 서비스에 대한 수수료는 없지만 ATM에서 수수료를 지불해야 할 수도 있습니다.
Q : ♥ 제가 구입할 때 얻을 수있는 최대 금액이 있습니까?
A : 이용 가능한 현금의 양은 소매 업체에 따라 다를 수 있으며 구입시 자금의 가용성에 따라 달라질 수 있습니다. 특정 소매 업체의 자금 가용성에 대해 궁금한 사항이 있으면 해당 소매 업체에 직접 문의하십시오. Cash Back 금액은 귀하의 직불 카드와 연결된 계정의 자금 가용성에 따라 달라질 수 있습니다.
공동 브랜드 카드.
Q : 공동 브랜드 카드 프로그램이란 무엇입니까?
A : 공동 브랜드 프로그램은 Mastercard, 마스터 카드 발행 금융 기관 및 비즈니스를 성장시키고 자하는 적합한 파트너 회사를 하나로 모으는 파트너십입니다. 세 당사자가 협력하여 파트너 프로그램의 고객 기반에 판매되는 카드 프로그램을 만듭니다. 공동 브랜드 카드는 파트너의 고객에게 부가 가치를 제공하는 지불 방식입니다.
Q : 어떤 종류의 기업이 성공적인 공동 브랜드 프로그램을 갖고 있습니까?
A : 많은 다른 산업이 항공사, 가스 회사, 자동차 회사, 창고 클럽 및 슈퍼마켓을 포함한 공동 브랜드 프로그램을 성공적으로 구현했습니다. 이들 회사가 공통적으로 갖고있는 한 가지 점은 제품 또는 서비스를 반복적으로 구매하는 고객 기반이 증가하고 있다는 것입니다.
Q : 공동 브랜드 카드를 홍보하는 책임자는 누구입니까?
A : 제공되는 지원 수준과 간청 및 카드 프로모션을 설계하고 구현하는 책임의 정도는 파트너와 카드 발급 기관간에 도달 한 계약에 따라 달라집니다. Mastercard는 회사가 자사의 공동 브랜드 카드를 판매하고 비즈니스를 성장시키는 데 도움이되는 다양한 수준의 지원과 전문성을 갖추고 있습니다.
Q : Mastercard 공동 브랜드 카드는 어떤 모습입니까?
A : Mastercard 규칙은 상대방 로고가 카드 얼굴에 지배적 인 특징이되도록합니다. 카드는 또한 Mastercard® 로고를 가지고 있으며 특정 Mastercard® 디자인 표준을 준수해야합니다. Mastercard 발급 금융 기관의 이름이 나타날 수도 있지만 필수 사항은 아닙니다. 이 카드 및 기타 카드 설계 세부 사항은 파트너 및 카드 발급자가 결정합니다.
Q : 공동 브랜드 제휴를위한 발행사를 어떻게 찾을 수 있습니까?
A : 처음 시작하는 곳은 이미 회사와 관계가있는 은행이나 금융 기관입니다. 또는 Mastercard는 수천 년 동안 사업을해온 수천 명의 금융 기관 중 잠재적 인 금융 기관 목록을 제공 할 수 있습니다.
Q : 마스터 카드는 공동 브랜드 프로그램 개발에서 어떤 역할을합니까?
A : 파트너 회사의 목표와 예산에 따라 다릅니다. 그러나 Mastercard에는 숙련 된 공동 브랜드 전문가의 헌신적 인 직원이있어 회사가 관련된 모든 당사자의 목표를 충족시키는 공동 브랜드 파트너십을 평가하고 확립하는 데 도움을 줄 수 있습니다.
비접촉식.
소비자 FAQ.
Q : Mastercard는 비접촉식입니까?
A : 비접촉식 Mastercard는 어디를 가든 정확한 변경이있는 것과 같습니다. 카드, 열쇠 고리 또는 스마트 폰의 간단한 탭은 결제시 지불하는 모든 것입니다.
Q : 왜 비접촉식을 사용해야합니까?
A : 비접촉 결제에는 많은 혜택이 있습니다.
경기장, 패스트 푸드 레스토랑, 주유소, 교통 허브 등과 같이 속도가 필수적인 장소에서 빠르고 이상적입니다. 마치 어디로 가든 정확한 변경이있는 것과 같기 때문에 현금이나 동전을 가지고 다니는 것에 대해 걱정할 필요가 없습니다. 비접촉식 카드 나 장치가 절대로 체크 아웃 할 수 없기 때문에 통제 할 수 있습니다. 현금을 사용할 때보 다 모든 구매 기록을 잘 보관할 수 있습니다.
Q : 비접촉식 지불은 어디에서 할 수 있습니까?
A : 결제시 비접촉 기호가 표시되는 곳이면 어디에서든지 Â 결제하기 위해 탭할 수 있습니다. 여기에는 패스트 푸드 레스토랑, 주유소, 편의점, 약국, 경기장 등이 포함됩니다.
기호가 보이지 않는 경우 칩 카드를 삽입하거나 결제시 스 와이프하여 비접촉식 카드를 계속 사용할 수 있습니다.
Q : Mastercard는 비접촉식으로 어떻게 지불합니까?
A : 구매를 하시려면, 참여 소매점 결제에서 지불 판독기에서 Mastercard® 비접촉식 카드, 열쇠 고리 또는 스마트 폰을 살짝 누르기 만하면됩니다.
Q : 비접촉식 카드 또는 장치를 비접촉식 로고가 표시되지 않는 지불 판독기에서 사용할 수 있습니까?
A : 비접촉 지불 결제 기능을 사용하면이 기호가 표시된 결제 수단으로 비접촉 지불을 할 수 있습니다. 비접촉식 카드를 칩 및 핀 단자 / 리더기에 사용할 수도 있습니다.
질문 : "탭" 계산대 판독기에 있어야합니까?
A : 일반적으로 체크 아웃 할 때 카드 / 장치를 탭하면 카운터의 터미널에있는 비접촉 기호의 1 인치 또는 2 인치 내에 있어야합니다. 지갑에 비접촉식 카드가 두 개 이상있는 경우 리더기에 지갑을 두지 말고 사용하려는 특정 카드를 제거해야합니다.
Q : 월별 명세서에 구매 내역은 어떻게 표시됩니까?
A : 비접촉식으로 이루어진 구매는 카드로 구매 한 다른 모든 구매와 마찬가지로 명세서에 표시됩니다.
Q : 어떻게 작동합니까?
A : Contactless는 숨겨진 내장 컴퓨터 칩과 무선 주파수 안테나를 사용합니다. 결제시 비접촉식 카드 나 장치를 누르면 지불 정보가 무선으로 마스터 카드 네트워크로 전송됩니다. 휴대 전화를 사용하는 경우 탭 한 후 잠시 후 지불 확인을 받게됩니다.
Q : 열쇠 고리 또는 지불 꼬리표는 무엇입니까?
A : 열쇠 고리 또는 지불 꼬리표는 열쇠 고리에 부착 할 수있는 특별한 비접촉식 장치입니다. 카드 발급 기관은 종종이 카드를 기존의 기본 Mastercard 플라스틱 카드와 함께 제공합니다.
Q : Mastercard 비접촉식 카드 나 장치를 특별한 방법으로 취급해야합니까?
답변 : 비접촉식 카드 나 장치는 다른 신용, 직불 카드 또는 선불 카드처럼 다루십시오. 비접촉식 카드 나 장치가있는 곳을 항상 확인하고 안전한 장소에 보관하십시오. 그리고 카드 번호, 유효 기간 및 긴급 전화 번호를 모두 기록하십시오.
Q : 전원을 켜고 끌 필요가 있습니까?
A : 비접촉식 휴대 전화를 사용하는 경우 휴대 전화를 켜거나 끌 수 있습니다. 비접촉식 카드 또는 시계 줄을 사용하는 경우, 항상 켜져 있고 사용할 준비가되어 있습니다.
Q : 안전한가요?
A : 네. 비접촉식 지불은 안전한 암호화 기술과 Zero Liability 보호 기능을 제공하며 일반 카드만큼 안전합니다.
귀하는 비접촉식 카드 또는 장치가 지불을 위해 손을 절대 떠날 수 없습니다 비접촉식 카드 또는 장치는 체크 아웃시 판독기에 가깝게 있어야하며 실수로 지불하지 않아야합니다. 결제시 두 번 이상 탭하면 구매할 때 한 번만 청구됩니다.
Q : 왜 aren†™ t 핀 번호가 필요합니까?
답변 : 비접촉식 카드를 사용하는 것이 현금처럼 간단하고 편리하도록하기 위해 비접촉식 카드를 사용하는 소매 업체는 소액 구매 (Ј30 이하)를 요구하지 않습니다.
휴대 기기 비접촉식 결제의 경우 지문 인 PIN 패턴 화면은 PIN과 동일한 방식으로 거래를 인증하므로 사용자는 매장에서 비 인증 비접촉 한도 인 Â ¢ 30을 초과하는 제품 및 서비스 비용을 지불 할 수 있습니다.
Q : 비접촉식 카드 나 장치를 분실했거나 도난당한 경우 어떻게해야합니까?
답변 : 카드를 분실했거나 계정에서 무단으로 의심되는 활동이 의심되는 경우 즉시 카드를 발급 한 금융 기관에 문의하십시오. 카드 발급자의 번호를 모르는 경우 Mastercard²에 연락하면 해당 정보를 찾는 데 도움을 드릴 것입니다.
영국 마스터 카드 도움말 라인 †"0800964767에 문의하십시오.
소매업 자 FAQ.
Q : 마스터 카드를 비접촉으로 수락하면 비즈니스에 어떤 이점이 있습니까?
답변 : 비접촉식 승인은 다음과 같은 소매 업체에게 많은 혜택을 제공함이 입증되었습니다.
신속한 체크 아웃 평균 지출 증가 현금 처리와 관련된 비용 절감 POS 용 모바일 NFC 및 웨어러블과 같은 새로운 디지털 지불 장치를 사용할 수 있습니다.
Q : 비접촉식 서비스를 가장 많이받는 소매업 자의 유형은 무엇입니까?
답변 : 비접촉식 승인은 모든 소매 업체에게 탁월한 선택입니다. 특히 속도와 편리 성이 가치가 있거나 현금이 현재 지배적 인 결제 방법 인 환경에서는 탁월한 선택입니다. 예로는 패스트 푸드 점, 슈퍼마켓, 퀵 서비스 레스토랑, 드라이브 스 루스, 편의점, 자동 판매기, 통행료 징수 소, 택시, 주차 장소, 연료 펌프 및 대중 교통이 있습니다.
Q : 마스터 카드는 비접촉식입니까?
A : 예, Mastercard® 비접촉 거래는 매년 수십억 개의 Mastercard 마그네틱 스트라이프 및 칩 카드 거래를 처리하는 동일한 재무 지불 네트워크를 통해 처리됩니다.
Mastercard® 비접촉식 보안 메커니즘은 다음과 같은 목적으로 설계되었습니다.
위조 카드 방지. 비접촉식 트랜잭션을위한 효율적인 안티 - 재생 메커니즘을 구현하십시오. 사기꾼이 모든 환경에서 비접촉식 데이터를 사기로 포착하는 경우의 영향을 제한하십시오.
고객이 실수로 두 번 탭하는 경우에도이 기술은 소비자가 한 번 요금을 청구하는 것을 보장합니다.
Q : 비접촉식 카드, 폼 팩터 및 휴대 전화로 환불하는 것이 가능합니까?
A : 예, it†™ s는 구매하는 것과 같은 방식으로 비접촉 결제 장치를 탭하여 고객에게 환불을 처리 할 수 있습니다. store†™ s 환불 정책을 따르십시오.
Q : 비접촉식 결제 승인이 소매 업체의 지불 보증을 변경합니까?
A : Â 아니오, 비접촉식 결제가 온라인 또는 오프라인으로 승인 된 경우 카드 소지자 확인이없는 비접촉식 CVM 한도 미만의 거래에 대해서도 소매 업체는 여전히 지불 보증을받습니다.
Q : 비용은 무엇입니까?
A : Â 선택한 솔루션에 따라 비용이 달라질 수 있습니다. 비접촉식 지불을 허용하기 위해 소매 업체는 플러그인 주변 장치 판독기 또는 완전히 통합 된 POS 또는 독립형 POS 시스템을 구현하도록 선택할 수 있습니다.
Q : 카드 수락과 다른 모바일 지불 수령은 어떻게됩니까?
A : 점원에게 모바일 지불은 비접촉식 카드 지불처럼 보일 것입니다; 고객은 휴대 기기에서 모바일 PIN, 생체 인식 또는 패턴 인식을 확인할 수 있습니다.
Q : 비접촉식 결제 확인 프로세스는 어떻게 작동합니까?
A : 비접촉식 카드 소지자 확인 제한을 설정 한 국가의 거래의 경우 카드 및 양식 요소에 PIN 또는 서명이 필요하지 않습니다. 이 한도를 초과하여 구매할 경우 PIN 코드 또는 서명이 필요합니다. Â 휴대 전화로 수행 한 구매의 경우, 소비자는 모바일 PIN, 생체 인식 또는 패턴 인식으로 모바일 장치에서 정상적으로 인증됩니다.
Q : 고객은 한 곳에서 비접촉 지불이 가능하다는 것을 어떻게 알 수 있습니까?
A : Â POS (Point Of Sale) 판독기는 비접촉 승인 기호를 표시해야합니다. 많은 소매상들이 비접촉 승인을 강조하는 POS 간판을 전시합니다.
Q : 소매 업체가 비접촉식 지불을 지원하는 데 사용할 수있는 기타 서류는 무엇입니까?
A : 소매 업체를위한 비접촉 툴킷 및 비접촉식 소비자 최적화 방법 • 완벽한 탭은 비접촉식 마스터 카드 프로그램을 성공적으로 구현하기위한 지침입니다. 이 문서는 비접촉식으로 제공됩니다. Mastercard Terminal Integration 프로세스 가이드 (M-TIP 프로세스 가이드)를 포함한 추가 리소스를 얻으려면 인수 은행에 문의하십시오.
Q : 고객이 독자를 지나쳐도 모르게 구매할 수 있습니까?
A : Â 아니오. 터미널을 먼저 활성화해야하며, Â 창구 직원이 비접촉 터미널을 활성화하려면 지불 금액을 입력해야합니다. 또한 카드 나 장치는 단말기의 2cm (1 인치) 이내에 있어야합니다.
Q : 소매업자는 모든 비접촉 거래에 대해 영수증을 인쇄해야합니까?
답 : 고객이 영수증을 요구하지 않는 한 낮은 가치의 거래 영수증을 인쇄 할 필요가 없습니다.
Q : Mastercard 비접촉식 카드의 거래 한도는 얼마입니까?
A : Apple이나 Android Pay와 같은 인증 된 모바일 결제의 경우 일반 카드 결제와 마찬가지로 모든 금액에 대해 비접촉 결제를 수락해야합니다. 비접촉식 카드의 경우 납부액이 30 파운드입니다.
Q : 금전 등록기가 응답하지 않으면 어떻게합니까?
A : • 다음 문제 해결 단계를 시도하십시오 :
터미널과 어댑터의 전원이 모두 켜져 있고 플러그가 꽂혀 있는지 확인하십시오. 화면의 표시등이나 그래픽에 터미널의 전원이 켜져 있어야합니다. 터미널이 별도의 비접촉식 리더가있는 통합되지 않은 터미널 인 경우 거래가 등록 된 후 비접촉식 리더가 켜져 있는지 확인하십시오. 그 전에는 빛이 켜지지 않을 수도 있습니다. 카드 거래와 마찬가지로 거래를 다시 등록하고 고객이 다시 탭하도록 요청하십시오. 카드 / 장치가 터미널에서 2cm (1cm) 이내에 있는지 확인하고 경고음이 들리거나 표시등이 바뀌 었는지 확인하십시오. 터미널이 여전히 응답하지 않으면 터미널 제조업체 나 배급 자에게 문의하십시오.
Q : Mastercard 비접촉 기술은 모바일 장치에서 어떻게 작동합니까?
A : Â 체크 아웃 할 때 고객은 장치의 프롬프트에 따라야합니다 (장치 유형에 따라 다름). 터미널을 통해 장치를 올바르게 탭하면됩니다. 휴대 전화로 결제 할 때 고객은 일반적으로 PIN, 생체 인식 또는 패턴 인식을 사용하여 모바일 장치에서 자신을 인증합니다.
통화 변환.
Q : 환율 정보는 어디에서 찾을 수 있습니까?
A : 환율 정보에 쉽게 액세스 할 수 있도록하기 위해 마스터 카드는 온라인 환율을 제공합니다.
Q. 방문한 국가의 환율은 얼마입니까?
방문중인 국가의 최신 환율이 무엇인지 알고 싶으시면 В 최신 통화 환율 웹 사이트를 방문하십시오.
Q : 통화 변환은 어떻게 내 계정에 청구됩니까?
A : 카드를 발급 한 금융 기관에 문의하여 외환 거래에 적용되는 환율 변환 수수료를 결정하는 것이 좋습니다. 일반적으로 각 카드 뒷면에 고객 서비스 번호가 있습니다.
Q : 현지 통화로 구매 했으므로 왜 통화 변환 수수료를 부과 했습니까?
A : 카드를 발급 한 금융 기관에 문의하여 외환 거래에 적용되는 환율 변환 수수료를 결정하는 것이 좋습니다. 일반적으로 각 카드 뒷면에는 고객 서비스 번호가 있습니다.
Q. 소매점에서 지불을위한 통화를 선택하지 않았습니다. 어떻게해야합니까?
A : MastercardÂ는 소매 업체 통화 변환 과실에 대한 불만을 조사합니다. 연락을 원하시면 POI_Currency_Conversionmastercard를 보내주십시오.
Q. 통화 변환에 대한 과도한 요금을 어떻게보고 할 수 있습니까?
A : MastercardÂ는 소매 업체 통화 변환 과실에 대한 불만을 조사합니다. 연락을 원하시면 POI_Currency_Conversionmastercard를 보내주십시오.
시작하기.
Q : Master Customer Customer Support에 어떻게 연락합니까?
A : 고객 운영 지원은 Â Customer_Supportmastercard에서 확인할 수 있습니다.
Q : Mastercard는 어떻게 받습니까?
A : 시작하기 쉽습니다. 첫 번째 단계는 취득자 또는 지불 서비스 제공자에게 연락하여 은행이나 그 대리인 중 한 명과 함께 소매업 자 계좌를 신청하는 것입니다.
Q : 전자 상거래 지불은 어떻게 받습니까?
A : 많은 지불 서비스 제공 업체가 전자 상거래 지불을 수락하는 데 도움을 줄 수 있습니다. 실제로 많은 제공 업체는 웹 사이트를 만들고 장바구니 기능을 추가하고 사이트 및 거래의 보안을 강화하는 데 도움을 줄 수 있습니다.
Q : 내 웹 사이트에서 Mastercard 브랜드 표시를 다운로드하려면 어떻게합니까?
A : 마스터 카드 브랜드 마크의 전자 버전은 마스터 카드 브랜드 센터에서 다운로드 할 수 있습니다.
Q : 마스터 카드를 신청하려면 어떻게해야합니까?
A : Mastercard는 카드를 직접 발행하지 않으므로 선택한 금융 기관에 카드 신청을 요청하십시오.
Q : 비즈니스 성장에 도움이되는 프로그램이 있습니까?
A : 예, Mastercard에는 다양한 유형의 비즈니스를 성장시킬 수있는 프로그램이 있습니다.
Q : 지불 절차는 어떻게 진행됩니까?
Q : Mastercard를 수령 할 때의 이점은 무엇입니까?
A : 신규 또는 기존 비즈니스 중 어떤 것이 든 카드 수령은 수익에 긍정적 인 영향을 줄 수 있습니다. 다음은 많은 이점 중 일부입니다.
Q : 카드 / 디지털 지불 수령은 어떻게 시작합니까?
Q : 취득자와 지불 촉진자의 차이점은 무엇입니까?
A : 지불 촉진제는 하위 소매 업체를 대신하여 거래를 용이하게하는 소매 업체입니다. 취득자는 소매업 자의 신용 및 / 또는 직불 결제를 처리하는 은행 또는 금융 기관입니다.
Q : 취득자는 무엇이며 왜 필요합니까?
A : 소매 업체 은행이라고도 불리는 취득자는 소매 업체가 Mastercard 결제를 수락 할 수 있도록 Mastercard에서 라이센스를 취득한 금융 기관입니다. 인수자는 직접 소매업 자에게 가공 서비스를 판매하거나 대리인을 고용하여 대리인을 대신하여 판매합니다.
Q : 상호 환율이란 무엇입니까?
A : 환율은 지불 카드를 이용한 구매 거래에서 카드 발급자에게 지불하는 수수료입니다. 그것들은 소매 서비스 요금에 포함 된 많은 비용 요소 중 하나 일뿐입니다. Mastercard는 상호 교환 요금을 정하는데, 이것은 Mastercard가 활발한 지불 네트워크를 유지하는 데 필요한 효율적이고 효과적인 방법입니다.
Q : 판매 시점 단말기에 문제가있는 경우 누구에게 문의해야합니까?
A : 터미널과 관련된 질문이 있으면 취득자 또는 지불 촉진 담당자에게 문의하십시오.
Q : 지불금을 수령하는데 드는 비용은 발생합니까?
A : 취득자 / 지불 촉진자가 비용에 대한 정보를 제공합니다.
법 집행 관련 문의.
질문 : 저는 법 집행 기관에서 일하고 있으며 사기 사건을 조사하고 있습니다. 누구와 이야기 할 수 있습니까?
A : 법 집행 지원 센터 (Law_Enforcement_Supportmastercard вЂ)에 문의하십시오. "24-48 시간 내에 귀하의 문의에 답변 드리겠습니다.
로고 삽화.
Q : 마스터 카드 로고는 어디에서 얻을 수 있습니까?
다운로드 가능한 로고 아트웍 및 사용 가이드 라인은 the Mastercard Brand Center에서 제공됩니다. 브랜드 센터에서 데칼을 주문할 수도 있습니다.
카드 분실 또는 도난.
Q : 어떻게 마스터 카드를 분실했거나 도난당한 것으로 신고 할 수 있습니까?
A : 카드 발급 사에 문의하십시오. 마스터 카드는 연락 정보 †"0800964767로 전화주십시오.
Q : 교체 카드를 받으려면 어떻게해야합니까?
A : Mastercard는 카드를 발급 한 금융 기관에서 일하면서 대체 카드를받을 수 있도록 도와줍니다. 교체 카드를 사용하려면 금융 기관에서 새 계좌 번호를 승인해야합니다. 카드 발급 기관에 문의하십시오. Mastercard는 연락처 정보와 함께 당신을 도울 수 있습니다. "0800964767로 전화주십시오.
쇼핑 문제.
Q : 구매를 시도했지만 카드가 거부되었습니다. 어떻게해야합니까?
A : 거래가 거부되면 카드를 발급 한 금융 기관에 문의하십시오. 때때로 은행은 특정 유형의 거래에서 사기 거래의 위험을 줄이기 위해 보안 조치를 취하여 거래가 감소 할 수 있습니다.
교체 카드.
Q : 교체 카드를 받으려면 어떻게해야합니까?
A : Mastercard는 카드를 발행 한 금융 기관과 협력하여 대체 카드를받을 수 있도록 도와줍니다. 교체 카드를 사용하려면 금융 기관에서 새 계좌 번호를 발급 받아야합니다. 응급 카드 교체를 요청하려면 무료 전화 또는 0800964767로 Mastercard Assistance Center에 연락하십시오.
사기보고.
Q : Mastercard에서 내 계정에 대해 / 전화를 받았지만 사기 또는 피싱으로 보입니다. 어떻게해야합니까?
A: MastercardВ will never solicit personal or account information from a cardholder and we suspect that the information you received is fraudulent. Consumers should always safeguard their personal information and refrain from responding to suspicious /phone scams. If you suspect fraud on your account, please contact your issuing bank immediately to report it. We would appreciate if you could forward the original toВ stopitmastercard. В.
Q: Someone called to offer a lower rate on my Mastercard but it seems to be a scam. What should I do?
A: MastercardВ does not contact individuals to request personal information including credit or debit card account information. If you received an unsolicited phone call, , text or social media request from an individual claiming to be a Mastercard representative do not respond.
MastercardВ cardholders should always safeguard their personal information and not respond to any suspicious s or inquiries.
If you are a victim of a phishing attack and believe your account information may have been compromised, please contact the financial institution that issued your credit card or debit card to report the incident.
Q: I believe fraudulent purchases were made on my Mastercard credit card or debit card. How do I report it?
A: If you believe that a transaction posted to your account is fraudulent, you should immediately contact the financial institution that issued your card. Typically, there is a customer service number for your financial institution on the back of each card that you can call. В.
Q: I know who committed fraud on my Mastercard credit card or debit card. How do I report it?
A: If you believe that you have information about a person who has committed fraud by using your MastercardВ without your permission, please contact the financial institution that issued your card. Contact information can be located on the back of your card or on a monthly billing statement.
Q: I believe someone has applied for a Mastercard credit card in my name. What should I do?
A: MastercardВ does not issue cards and we can't tell you if an account has been opened in your name. If you know the name of the financial institution, you should contact them immediately and cancel the account. Then you should notify each of the three credit reporting agencies:
The credit reporting agencies should provide you with a copy of your credit report. Even if you do not see an unusual creditor on a credit report, you should formally write to advise them of the situation.
For more information on credit reports, go toВ ftc. govВ and select credit reports.
Q: There was a breach on my account and I received a new card. How can I get more information?
A: MastercardВ appreciates the concern and diligence you are taking to protect your finances. We take each card breach very seriously and work closely with investigative agencies. We encourage you to contact your financial institution for the most up-to-date information. Typically, there is a customer service number on the back of the card that you can call.
Q: How do I report potential fraud?
A: If you possess contact information for someone who has committed fraud on a MastercardВ account, please contact your retailer service provider for assistance in reaching the financial institution that issued the Mastercard account.
SecureCode.
Q: I'm a retailer. What is Mastercard SecureCode?
A: MastercardВ SecureCode is a global programme designed to provide online retailers with the added security of having issuing banks authenticate their cardholders when shopping.
By particpating in SecureCode online retailers can benefit from the liability shift (from retailer to issuer) which provides protection against "cardholder unauthorised" or "cardholder not recognised" chargebacks. Such protection is designed to reduce your chargeback exposure, losses and processing expenses. В.
When you implement SecureCode, consumer confidence increases, making your customers more likely to make an online purchase from you. В.
Q: Is SecureCode easy for online shoppers to use?
A:В Yes, SecureCode is intergrated as part of your checkout experience, shoppers may be requested to provide additional information to their card issuer during the checkout before their online transaction can be completed. В.
Q: I'm a retailer, how do I get SecureCode for my business?
A:В The SecureCode programme may already be available through your transaction processor or service provider. В Alternatively, a list of В compliant MastercardВ SecureCode vendors is available, visit: SecureCode technology vendors.
Q: Am I required to display the Mastercard SecureCode programme logo on my site?
A:В Yes. This lets customers know you are doing your part to make their transactions safer. В.
The SecureCode programme identifier is available on the MastercardВ Brand Center. Download artwork.
Q: I'm a consumer. What is Mastercard SecureCode?
A: MastercardВ SecureCode is a service to enhance your existing MastercardВ credit card or debit card and gives you an additional layer of security that protects you against unauthorised use of your card when you shop at participating online retailers. В This service is provided by your card issuing bank.
Q: How does Mastercard SecureCode work?
A: В SecureCode works with your existing MastercardВ account and it is easy to use. В SecureCode protects against unauthorised use of your card when you shop online. В Look for the SecureCode logo at participating retailers.
When you make a purchase at a participating SecureCode retailer, during the check out process you may be prompted by your card issuer to identify yourself to ensure you are the person making the transaction. В You may receive an one-time code via text message or some other method. В This information is not shared with the retailer, it is between you and your card issuer. В Check with your card issuing financial institution to participate in SecureCode. В They will provide you with the information needed to identify yourself during the purchase.
Q: How do I know whether a retailer participates in SecureCode?
A: В Many participating online retailers display the SecureCode brand mark. В When you make a purchase at a participating retailer, during the check out process you may be prompted by your card issuer to identify yourself to ensure you are the person making the transaction. В This information is not shared with the retailer, it is between you and your card issuer.
Q: What should I do if I am experiencing any problems?
A: В If you are experiencing problems with SecureCode please contact your Financial Institution.
Telephone or scam.
Q: Someone contacted me claiming to be from Mastercard, but I think it may be a scam. What should I do?
A: Please be advised that MastercardВ does not attempt to contact individuals to request personal information including credit or debit card account information. If you receive an unsolicited phone call, , text message or social media request from an individual claiming to be a MastercardВ representative: DO NOT RESPOND.
MastercardВ cardholders should always safeguard their personal information and not respond to any suspicious s or other inquiries.
If you are a victim of a phishing attack and believe your account information may have been compromised, please contact the bank or financial institution that issued your credit or debit card to report the incident.
Tokenisation.
Q: What is tokenisation?
A: Tokenisation is the process of replacing a card’s primary account number (PAN)—the 16-digit number on the plastic card—with a unique alternate card number, or “token. ” Tokens can be used for mobile point-of-sale transactions, in-app purchases or online purchases.
Q: What are the benefits of tokenisation?
A: Tokenisation reduces fraud related to digital payments by making transactions more secure by including a dynamic component with each transaction. It takes the security of a physical EMV chip and applies it to non-card environments including proximity, mobile and internet payments.
Retailers benefit from more secure transactions, as well as faster checkout experiences, new payment acceptance options and more ways to sell.
Q: How do I ensure that I can accept transactions from eligible devices?
A: Existing contactless terminals are compatible with tokenised transactions and no action is required. MastercardВ offers retailers a free, optional service for a more secure in app payment acceptance called Digital Secure Remote Payment (DSRP). To use DSRP retailers must:
Contact their acquirer to ensure that they support DSRP Integrate their mobile app with the digital wallet partner.
Q: What is Mastercard’s role in the launch of digital wallets?
A:В The new digital wallets connect into MastercardВ Digital Enablement Service (MDES), so participating issuers can enable secure mobile payments on millions of devices.
Q: Will this affect the way that I identify new or returning consumers?
A: Retailers that use card numbers to identify customers will not be able to recognise returning customers if it is the first time they are using their token since it appears as a new card number. However, when used again, retailers will be able to recognise the token associated with the consumer’s device.
Transaction dispute.
Q: How can I dispute a charge?
A: Please contact the financial institution that issued your card to dispute a charge. Only your issuer holds your specific and unique information including what rights you have to file disputes. The dispute process agreed to by financial institutions that issue MastercardВ or process MastercardВ transactions is set up to allow the financial institutions to manage disputes with cardholders and retailers in a formal manner. В.
Q: Who do I contact if I never received an item that I purchased online or by phone?
A: If you did not receive an item that you purchased or if you received an incorrect item, you should first contact the retailer to try to resolve the situation. If you can't come to an agreement and you want to dispute the transaction, this must be done directly with the financial institution that issued your Mastercard.
Typically, there is a customer service number for your financial institution on the back of the card. You can always contact the MastercardВ Assistance Center either toll-free at 0800964767 and we will connect you to your financial institution.
Q: I made a purchase but received the wrong item. What should I do?
A: If you purchased an item but received the wrong one, please contact the retailer to try to resolve the situation. If you and the retailer cannot resolve the issue, and you want to file a disputed transaction, this must be done directly with the financial institution that issued your Mastercard.
Typically, there is a customer service number for your financial institution on the back of the card that you can call. You can always contact the MastercardВ Assistance Center either toll-free at 0800964767.
Q: How do I get a refund from a business that has filed bankruptcy?
A: If you used a MastercardВ for a purchase from a business that has filed for bankruptcy, you can file a disputed transaction with the financial institution that issued the card. Typically, there is a customer service number for your financial institution on the back of your card card that you can call. You can always contact the MastercardВ Assistance Center either toll-free at 0800964767.
Q: Where can I get a Mastercard Prepaid Card?
A: It's easy to find the MastercardВ Prepaid Card that's right for you. They are available at participating stores and online.
Q: Do I have to activate and register my prepaid card before using it?
A: Activation and registration requirements vary, so check your card packaging for detailed instructions. To take advantage of the reload function and card benefits such as card replacement, you will need to register your card.
Q: My available card balance will not cover my purchase amount. Can I still use my prepaid card?
A: Yes, just tell the cashier in advance how much to deduct from your prepaid card and how much you will pay using an alternate payment method. Note that this process, known as "split tender," may not be supported by all retailers.
Q: I can't find my Mastercard Prepaid Card. What should I do?
A: If you registered your MastercardВ Prepaid Card, your issuer can use the information you provided during registration to issue a replacement card. Be sure to keep a record of the card number.
Contact the issuer of your card immediately to report the lost or stolen card. You can also contactВ Emergency ServicesВ for additional assistance.
Q: Where can I get a Mastercard Prepaid Gift Card?
A: MastercardВ Prepaid Gift Cards are available at bank branches and retail locations, as well as online and via phone. There are many card styles to choose from, some of which can be customised with unique designs, the recipient's name and personal messages. It's easy to find the prepaid gift card that's right for you.
Q: I received a Mastercard Prepaid Gift Card. Do I need to activate or register my card before using it?
A: Check your gift card, the receipt or related packaging for any specific activation instructions. Many MastercardВ Prepaid Gift Cards sold in retail locations are automatically activated when the card is purchased. Call the customer service number on the back of the card if you have questions about how to activate the card. For online and telephone purchases, you may need to register your card with the card issuer. В.
Q: Where can I use my Mastercard gift or prepaid card?
A: You can use your MastercardВ Prepaid Gift Card anywhere MastercardВ is accepted - that's millions of locations worldwide from retail stores to online, mail and phone orders. You can also use your card to pay bills online.
Q:  How long can I use my Mastercard Prepaid Gift Card?
A:  You can make purchases on your prepaid gift card until the value of the card has been depleted, or until the expiration date shown on the card.
Q: How do prepaid travel cards work?
A: Prepaid travel cards work just like all MastercardВ prepaid cards, which means you can spend up to the value placed on the card anywhere MastercardВ is accepted. You can shop in stores, online or over the phone. As you make purchases with the card, funds are immediately deducted from the available card balance. В You can continue to use your card until the card balance has been depleted or until the expiration date shown on the card.
You might want to check your card balance before you shop since the retailer or service provider may not be able to retrieve this information for you. В.
Apply for a prepaid card.
Q: I'd like to apply for a Mastercard Prepaid Card.
A: MastercardВ does not issue cards itself, and, as we have many issuers, cannot recommend a specific card to you.
However, if you have a residential UK address, please check our find a card websiteВ and, if you go through the series of questions, the website will then suggest you various prepaid cards adapted to your needs. In turn, the links will take you to the relevant issuer website to apply for a card.
Please ensure you read all the terms and conditions on the website to ensure you are happy with all the costs and charges associated with the card. All of these costs and charges are set by the issuer and we have no control over them.
Q: I'd like to apply for a Mastercard Prepaid Travel Card.
A:В Mastercard does not issue cards itself, and cannot recommend a specific card to you as we have many issuers.
However, if you have a residential UK address, check our find a card website. Go through the series of questions (choosing Travel Card at the appropriate time), and the website will then suggest various prepaid cards for use. In turn, the links will take you to the relevant issuer website to apply for a card.
Please ensure you read all the terms and conditions on the website to ensure you are happy with all costs and charges associated with the card.- All of these costs and charges are set by the issuer and we have no control over them.
Q: I would like a Prepaid Card to use on Ryanair, so I don't have to pay a ticket issue fee.
A: MastercardВ does not issue cards itself, and cannot recommend a specific card to you as we have many issuers.
However, if you have a residential UK address, check our find a card website. Go through the series of questions, and the website will then suggest various prepaid cards for use. In turn, the links will take you to the relevant issuer website to apply for a card.
Please ensure you read all the terms and conditions on the website to ensure you are happy with all costs and charges associated with the card.- All of these costs and charges are set by the issuer and we have no control over them. Ryanair should accept any Prepaid Mastercard В® Card in the terms and conditions of its fee free flying card program.
Prepaid Card Acceptance.
Q: My Mastercard Gift Card is not being accepted anywhere.
A:В This is very disappointing to hear, as we can confirm that Mastercard В® Gift Cards should be able to be used anywhere the Mastercard В® acceptance logo is displayed. Retailers have to 'honour all cards', so they should be accepting this card as a form of payment.
It should be performed as a magstripe (swipe and sign) transaction, and if the amount on the card does not cover the full amount you wish to pay for, the retailer should be performing a 'split tender' transaction (i. e. allowing a part payment with the Gift Card up to the remaining balance on the card and a part with cash, to cover the remaining balance of the purchase price).
If you keep having similar problems, please inform the card issuer with the details of those retailers not accepting the cards, so they can make a formal complaint to MastercardВ to try to get this problem rectified.
Q: Where can I use a Mastercard В® or Maestro В® prepaid card?
A:В You can use your Mastercard or Maestro prepaid card wherever Mastercard В® and/or Maestro В® are accepted, including: physical or online retail shops, for purposes by mail order and by phone, in your home country or abroad.
Q: Can I use Mastercard or Maestro prepaid cards to withdraw money from an ATM?
A: This feature is available on certain card programs. When available, you can use your card to withdraw money from any ATM worldwide wherever Mastercard and/or Maestro and/or Cirrus cards are accepted. Please check your cardholder agreement for details.
Q: Can I use Mastercard or Maestro prepaid cards abroad?
A:В You can use mostВ Mastercard or Maestro В prepaid cards like aВ Mastercard В debit card in any location in the world that accepts Mastercard and/or Maestro cards. Please check your cardholder agreement for details.
Q: Can I use Mastercard or Maestro prepaid cards to shop on-line, over the phone and by mail order?
A:В Yes, you can use yourВ Mastercard or Maestro В prepaid card with any retailer that accepts Mastercard and/or Maestro.
Q: Can I use a prepaid card to make regular payments, such as for monthly subscriptions?
A:В Some prepaid cards can indeed be used to make regular payments. Please check with your card provider or your cardholder agreement for details.
Prepaid Card PIN/ security.
Q: I need to change the PIN on my card.
A:В As Mastercard does not issue cards, you will need to contact the customer services of your card provider, the details of which you should have received upon receipt of the card and should be listed on the reverse of the card.
Q: Does my prepaid card protect me inthe same way that a credit card would - e. g, if the company issuing the prepaid card goes bankrupt?
A: In the UK, the Financial Services Compensation Scheme (fscs. org. uk) does not cover prepaid cards in the event of a default by the prepaid card issuer. However, prepaid card issuers are required by the Financial Services Authority (FSA) to ring fence cardholder funds to protect them in case of their issuer’s default. Please check with your card issuer to understand their policy. Whilst the FSA requires that measures be put in place to protect cardholder funds, there is no guarantee that they are fully protected.
Q: What makes prepaid cards safe?
A:В Because you must enter your PIN code to use most prepaid cards, it's a safer way to carry money instead of just carrying cash. If your card is lost or stolen, most card providers will allow you to 'stop' the card and some may arrange for a replacement to be sent to you.
Q: What happens if my card gets lost or is stolen?
A:В If your card is lost or stolen, you must report it to your card company immediately. Usually your money will be frozen so no one else can use the card. You may then be sent a new card with your remaining balance on it. Some card companies will voluntarily replace money stolen from your card - but not all of them do.
Prepaid Card Renewal.
Q: I need to renew my Prepaid Card.
A:В As Mastercard does not issue cards, you will need to contact the customer services of your card provider, the details of which you should have received upon receipt of the card and should be listed on the reverse of the card.
Choosing a prepaid card.
Q: How does a prepaid card compare to a debit or credit card?
Q: Which prepaid card is the best card for me?
A:В There are many types of prepaid cards for you to choose from. Look at the features of each card and consider those which are important to you, such as on-line account management, the ways in which you can reload the card, and the availability of additional cards on the same account. It makes sense to choose a card that has low fees and charges for the way in which you want to use the card most.
For example, if you just want to use a prepaid card for travelling abroad, a card that has low foreign exchange fees and overseas charges is likely to be the most appropriate. Shop around to find the card that is the best suited to your expected use, then compare the features and benefits on offer.
If you have a residential UK address, please check ourВ find a card websiteВ and, if you go through the series of questions, the website will then suggest various prepaid cards adapted to your needs. In turn, the links will take you to the relevant website to apply for a card.
Please ensure you read all the terms and conditions on the website to make sure you are happy with all the costs and charges associated with the card.
Mastercard Repower.
Q: What is Mastercard В® rePowerв„ў?
A: Mastercard rePower is a new service from Mastercard that makes it easy for you to add money to your eligible Mastercard В® or Maestro В® prepaid cards at participating merchants.
Q: How much does a Mastercard rePower reload transaction cost?
A:В When you top-up your prepaid card at a Mastercard rePower merchant, you may be charged a reload fee. Check with the person at the till about any reload fees they may charge. Different merchants charge different fees, so always check when you top-up.
Q: How does Mastercard rePower work?
A:В It's this simple:
Go to a merchant that displays the UKash, Paypoint, Payzone and epay logos with the cash you want to load onto your eligible reloadable Mastercard prepaid card Hand over the cash to the merchant stating how much you wish the voucher value to be Your voucher will be printed, handed to you stating the value Go online to mastercardrepower and redeem your voucher onto your eligible Mastercard prepaid card (note you may be charged a fee to redeem this voucher onto your prepaid card but you will be informed of the fee beforehand). Funds redeemed will be instantly available on your Mastercard prepaid card.
Q: Is Mastercard rePower secure?
A:В Yes, every MastercardВ rePower transaction is safe, reliable and secure. You will always receive a receipt for your reload transaction. The service uses the same technology that allows you to use your MastercardВ or Maestro prepaid card at millions of retail locations worldwide and over the internet.
Q: Where can I top-up Mastercard or Maestro prepaid card using Mastercard rePower?
A:В Simply type in your location on mastercardrepower website and click to find nearest voucher load location.
Q: How do I load money onto my card?
A:В There are a number of ways to reload (or 'top up') your card. For example, you may do a cash top-up at post offices or convenience stores or reload by making a funds transfer from a bank account or on-line through the Internet. The ways in which you can reload your card will vary. Please read the information provided by the card provider for details on how and where you can load money onto your card.
Q: What do I do if there's a problem with my reload?
A:В You should contact the customer services telephone number on the mastercardrepower website in the first instance.
Q: Can I top-up any prepaid card with the Mastercard rePower service?
A: Reloadable MastercardВ or Maestro prepaid cards are the only cards that can be topped-up using the MastercardВ rePower service. Your prepaid card issuer will let you know if your card can be topped-up at MastercardВ rePower locations.
My Balance.
Q: I want to check the balance of my card?
A: As MastercardВ does not issue cards, you will need to contact the customer services of your card provider, the details of which you should have received upon receipt of the card and should be listed on the reverse of the card.
Q: Can I see a history of how I have used my card?
A:В Many card companies do provide this option. When you pay with your card, details of the transaction are stored on-line. This information includes the dates, locations and amounts of your transactions. All of this will appear on your physical or on-line statement, so you can check and access details easily.
Reloading my prepaid card.
Q: How do I load money onto my card?
A: В There are a number of ways to reload (or 'top up') your card. For example, you may do a cash top-up at post offices or convenience stores or reload by making a funds transfer from a bank account or on-line through the Internet. The ways in which you can reload your card will vary. Please read the information provided by the card provider for details on how and where you can load money onto your card.
Q. What's the difference between a 'reloadable' and a 'non-reloadable' card?
A:В A 'reloadable' prepaid card can be 'topped-up' with money. Certain cards, such as many gift cards, are loaded only once and can't be 'topped-up'. These cards are 'non-reloadable'.
Q: Is there a limit to how much money I can put on my card?
A:В Some card companies may set a limit on how much money you can load onto your card at any one time. For prepaid cards that you can buy without any proof of address and/or identity, the maximum amount of money that you can load onto the card will generally be much less when compared to reloadable cards or other cards bought against a proof of address and/or identity.
Q: Is there a maximum amount I can top-up?
A : 네. If you want to check or need advice on what limits apply, please contact your card issuer or refer to your cardholder agreement for details.
Q. Is there a minimum amount I can top-up?
A:В Minimum reload amounts vary, but most merchants will expect a minimum reload of ВЈ10.
Q. What do I do if there's a problem with my reload?
A:В You should contact the customer services telephone number on theВ mastercardrepowerВ website in the first instance.
Features of prepaid card.
Q: What is the minimum age for having a prepaid card?
A:В Prepaid cards are generally available to all ages, although some companies require you to be at least 18 years of age to use their cards. There will be restrictions on cards that are available to persons under 18 to prevent their use for inappropriate spending (e. g., gambling and alcohol) .
Q: How many cards can I have?
A:В There are no limits on the number of prepaid cards that you can hold. However, bear in mind that there could be fees and charges for each card that you buy, so please think carefully about how you will manage these costs.
Q: What are the fees and costs of having and using a prepaid card?
A:В There are many types of prepaid cards available from many different issuers for different purposes. You'll see gift, travel and general purpose cards, to name just a few - and the services they provide are charged for in different ways. Compare the features and costs of similar types of prepaid cards to find the one that is the best suited for you.
Some of the common fees and charges for prepaid cards are as follows:
Card application fee - to set up your account and provide you with a card. Monthly service charge - this may entitle you to certain services such as a helpline or on-line service. Card loading fee - to load more cash onto your prepaid card. This fee may vary depending on how you top up your card (for instance, if you load funds onto your card from a bank account, you may also be charged a fee by your bank). ATM withdrawal fee - there may be a charge for withdrawing money with your card from an ATM (cash machine). A higher charge may apply when withdrawing money from ATMs located abroad. Depending on the card program, you may also be able to use certain ATMs free of charge and/or make a limited number of free ATM withdrawals or deposits each month. Purchase or on-line fee - you may be charged for each transaction, or for certain types of transactions.
Please check your cardholder agreement for all terms, conditions and fees that apply to your specific prepaid card.
Browser Support.
Q: Having problems accessing mastercard?
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TransForex.
"Before the July 2015 nuclear deal, most banking and finance headlines about Iran concerned individuals or banks being fined or coming under investigation for allegedly violating US sanctions. These days, news of banks and financial institutions working with Iran no longer necessarily raise eyebrows. However, an Iranian minister’s recent inference that MasterCard services will become available to Iranians has caused a stir. On Aug. 13, several Iranian media outlets quoted Minister of Communication and Information Technology Mahmoud Vaezi as saying that Iran Post Company has signed a deal with a foreign firm to make MasterCard services accessible to Iranians for the first time. 'Credit and debit cards, accepted in more than 210 countries where MasterCard is valid, will be distributed at financial branches of Iran Post Company from Aug. 23, which coincides with the beginning of Government Week,' Vaezi said. The news quickly made headlines around the world — but there have been doubts about its accuracy. MasterCard itself quickly reacted by denying any activity or cooperation with Iran. 'MasterCard does not have any activities in Iran, as sanctions have remained in place for US-based companies for some time,' the company’s spokesman Seth Eisen said Aug. 15. While the reported announcement by the Iranian minister and later denial of cooperation by MasterCard resulted in wide speculation in the Iranian media, Vaezi later tried to clarify what he described as a 'misunderstanding' about his remarks. Based on statements by Iranian officials, it appears that the Malaysia-registered Vision Card Iranian Co. will roll out a debit card service. According to the company’s website, it is the official representative of TransForex — an official prepaid issuer of MasterCard — in Iran." (Al-Monitor, "How MasterCard debacle got one Iranian minister in trouble," 08/29/2016).
"Following recent report circulated by Iranian media regarding a plan by TransForex, a MasterCard issuer, to expand its operation to the Islamic Republic, a UK-based Iranian expert has suggested that forecasted growth for the economy, promises high returns and positive growth in the market to foreign service providers of financial services." (Trend, "Forecasted economic growth lures MasterCard issuer to Iran," 02/11/2016).
Hang Seng Prestige.
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